fredag 28 januari 2011

Renoveringen fortsätter...

Hej hopp!

Nu har vi nästan rivit ner alla väggar som ska tas ner, vi har en öppning kvar och det är dörren till vänster på bilden. Utanför dörren har vi ett trapphus som vi ska göra om. Trappan ska tas ner och istället kommer det rummet hänga ihop med matplatsen. Det blir även utgång till verandan och altanen som ligger åt var sitt håll. Vi ska platsbygga en mysig sittbänk med massor av kuddar och lite bra förvaring för dynor m.m.  Rummens storlek känns toppen så nu behöver jag inte vara rädd att jag inte får plats med mitt stora matbord... (om ni kommer ihåg
min lilla dröm jag hade att Ulf hade glömt öppna upp mellan två rum...)
Öppen spis till loungen funderar vi på hur den ska se ut, har ni något förslag? Vi vill nog inte ha allt för modern, gillar när man hör när det sprakar i elden så kanske en öppen historia. Är det någon som har tips på detta är det varmt välkommet :o)

Vår veranda är oxå under förvandling nu när man ändå är igång ;o)) Ska fixas iordning till en riktigt mysig oas där man kan sitta låååånga kvällar i sommar, sen är den underbar på våren då solen börjar värma. Där blåser ingenting vilket är lite ovanligt här på västkusten...
Det blir lyxigt att ta sin kaffekopp och tidning och gå ut och sätta sig på mornarna och njuta en stund av lugnet innan alla vaknar....

Önskar er en härlig och rolig fredag!
Kram Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten hälsning, det gör mig så glad :O)