måndag 28 mars 2011

I målartagen...

Hejsan!!

I helgen har jag målat, målat och målat... Det är så kul att äntligen börja få känsla av hur det kommer att se ut när det är klart!! Jag njuter av varje sekund!
Vi har valt att ha stående pärlspont i "lilla tornrummet" för att bryta mot övrig liggande panel,  där bygger vi även en platsbyggd bänk med massor av kuddar som barnen kan sitta och mysa.. (kan nog tänkas att jag oxå slänger mig där ibland och läser en tidning eller bok...)



Dörren går ut mot vår veranda och den andra dörren mitt emot går ut mot
vår altan. Det ska bli helt underbart att bara kunna stiga ut på dessa två ljuvliga platser och inte behöva springa som en tok upp och ner för trappan som vi tidigare har gjort...
Golvet är 19 cm brett och är hyvlad furugolv som vi kommer måla vita, jätte mjuka att gå på..

Jag gillar verkligen våra gamla dörrar, vi har tyvärr inte kunnat återanvända alla dörrarna i den nya delen av huset.. snyft. Dom passar inte i mått och är felvända.. Vi har ca 15 dörrar liggande ute i vårt gårdshus, så om någon är intresserad av att köpa så kontakta mig.. Jag funderar på att sälja dom i min gårdsbutik när den öppnar, tror ni att det skulle funka?

Nu ska jag ut och njuta i vårsolen, räfsa lite i landen och dricka en kopp kaffe på trappan...
Ha en skön dag!!
Kram Mia



8 kommentarer:

  1. Så fint det blir!
    Vi renoverar/bygger ut, och är lite nyfiken på vilken vit nyans du valt? Vi har grundmålat all pärlspont, men inte bestämt slutfärg än!
    Kram, Linda

    SvaraRadera
  2. Hej Linda, tack så mkt för alla fina kommentarer!! Vi har valt en färg som kallas råvit. Vi letade efter en färg som inte fick gå åt det gula hållet och då kändes denna fin.
    Ha det fint!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  3. Ser jättefint ut! Vad långt ni kommit! Nu längtar vi tills vi kan flytta in i vårt fina hus. Ska bli kul att se resultatet sedan.
    Kram Josefine

    SvaraRadera
  4. Tack för tipset!
    Kram,Linda

    SvaraRadera
  5. Tack för trevlig samvaro under några dagar hos dig och barnen. Det är så härligt att få vara med er i er vardag ibland. Mia du gör ett super-jobb med allt du har omkring dig. Ombyggnaden var helt fantastisk och det bästa är ju kvar när köket kommer på plats och du får börja inreda. Hälsa barnen och särskild Agnes att jag saknar att sitta i köksfönstret och titta på fåglarna
    WOOW. Elisabet

    SvaraRadera
  6. Det där blir kanonfint!!!

    Kram Milla

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Hur går det för er? Jag har förstått att köket är påväg. Träffade Lennart :) Ser fram emot att se ert fina kök. Våra köksbänkar kommer till i slutet av veckan. Ska bli så spännande att se resultatet!

    Ha det gott!

    Kramar Josefine

    SvaraRadera
  8. superfint!
    är lite sugen på dörrarna.. ska kolla med mannen i huset så kanske jag mailar dig.. om de finns kvar såklart.. ;)
    kram, ninna

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning, det gör mig så glad :O)